joi, 10 martie 2016

Pe aripile Mistralului

Zilele trecute am ascultat dupa foarte mult timp cantecul Mistral Gagnant si parca m-am teleportat in vacanta din sudul Frantei de acum doua veri, cand fetita mea facea primi pasi pe aleile inguste si frumos pietruite din Grimaud.


Cu melodia asta in urechi ne plimbam dintr-un orasel in altul, bucurandu-ne de frumusetea regiunii. Traficul era un dezastru, insa partea buna e ca o data ajuns intr-un orasel, uitai de tot pentru ca era pur si simplu prea frumos  Ajunsi de exemplu in Grimaud - un satuc de 4.000 de locuitori, un fel de Sighisoara, la 20 km de renumitul St. Tropez, te trezeai intr-o oaza medievala si  linistita, cu strazi inguste, unde parca toata lumea se odihnea.





Hmmm...parca simt si acum parfumul imbietor al florilor pe care le intalneam la tot pasul. Pe langa faptul ca infrumusetau satucul, iti incantau simturile cu mirosul lor.  





Treceai pe langa toate aceste casute cu flori in drumul spre cetate. Una destul de banala. Niste ruine. Dar niste ruine care deschideau o priveliste de vis. Poti vedea atat intinderile de pamant cat si Golful St. Tropez, iar realitatea este mai frumoasa decat fotografiile..





Coborand inapoi, am gasit extrem de putine terase deschise, mai ales ca in pauza lor de pranz poti sa mori de foame  ca nu primesti nimic. Si era ora panzului, ce-i drept. Noroc ca nu eram infometati, asa ca ne-am tot plimbat pe stradute. Am vazut o mica galerie de arta, operele fiind expuse pe strada. 







Am vizitat si "Venetia francezilor": Port Grimaud. Un loc destul de artificial pentru gustul meu, dar care merita vazut macar o data. Este copia celebrului loc italian, dar este mult mai bine calculat, canalele sunt mult mai spatioase (sa incapa barcutele private ale locuitorilor). Este curat si ingrijit, iar o locuinta aici costa chiar si 1 milion de euro. Deci francezii apreciaza locul mult mai mult decat mine. Si ce-i drept,  o fi  comod in garaj sa parchezi masina si din spatele casei sa pleci cu barca pe mare.










Cat despre St. Tropez.... este perla zonei. Celebritatile i-au facut reclama ani de zile. Ca arhitectura nu mi s-a parut peste celelate locuri. Diferenta o facea multitudinea de magazine, muzee, terase, (erau cu sutele), frumosul parc central, portul, faleza, masinile acelea scumpe si cu multi cai putere care erau parcate pe stradute sau masinile vechi, dar bine intretinute. 











Daca sunteti prin zona puteti face o oprire la Muzeul Fluturilor. Este extrem de interesant. Pe langa fluturi mai puteti admira si cateva picturi ale artistilor locali.



Despre celebrele plaje cu muzica si bautura si distractie pana seara, nu pot sa va dau amanunte pentru ca am fost prea ocupati ca sa ne bucuram de vacanta de familie. Am mers pe plaje linistite, unde pitica isi exersa cu brio mersul. Unde auzeam doar vantul care adia si ne racorea. Ai multe posibilitati daca vrei sa te bronzezi in zona. Sunt si plaje de nisip si cu pietre, si inguste, si cu terase. Apa este curata asa ca s-ar putea sa stai mai mult in mare decat la plaja.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu