joi, 18 iunie 2015

Viata cu un bebelus

La ultima postare, cea despre sarcina si iminenta marire a familiei, mi-a scris o prietena ca spera sa pot descrie trairile pe care le are o mama, pentru ca ea, cumva, nu gasea cuvintele potrivite.

Eu am sa incerc, dar nu sunt convinsa ca le voi gasi. Cred ca nu exista cuvinte care sa exprime tot ce aduce un copil in viata parintilor sai.

Pot spune cu mana pe inima ca nasterea Emmei a fost cel mai frumos moment din viata mea. Nu se compara nici cu emotiile de la nunta, nici cu cele ale directului, nici cu bucuria pe care am avut-o cand am dat mana cu idolul meu, cu nimic, cu nici un succes scolar sau profesional. E altceva. E un moment cu totul si cu totul special. Chestia aia mica, infasurata ca o sarmaluta, pe care ti-o pun asistentele pe piept, devine centrul existentei tale. Dragostea pentru copilul tau creste de la o zi la alta, de la un minut la altul, atat de mult incat ajungi sa te uiti la el si sa simti ca expodeaza ceva inauntrul tau.

Sigur sunt si momente mai grele. Ingrijorari pentru orice fleac, plansete, mici disperari ca nu stii ce sa-i faci, discutii in contradictoriu cu diverse persoane despre ce e mai bine pentru copil... Vei mai pleca in cate o minivacanta, vei evada pe la o nunta, un botez, o petrecere ceva, ca sa nu te uiti pe tine, tu cea dinainte, vei mai iesi in oras fara bebe, il vei mai pasa la bunici, insa dupa 2-3 minute deja iti va zboara mintea la faptura care ti-a modificat viata definitiv. Tu nu mai esti cea dinainte.

Viata alaturi de un copil inseamna multa multa bucurie, livrata in pachete mari, nu cu lingurita. Inseamna ingrijorari pentru orice, calcule, discutii interminabile despre "noua generatie" cu alte mamici, inevitabilele comparatii, atentia pentru alimentatie. Inseamna nopti in care nu mai dormi cum dormeai. Nu ca n-ai fi obosita, insa cumva  nu te ia somnul .... sau, daca ai adormit, te tot trezesti doar asa sa vezi ce mai face. Sa il admiri cum doarme. Si iti sare inima din piept privindu-l, privindu-l dormind adanc, linistit, cuminte. Ti-e tare drag de el cand doarme! Tare de tot!

Cumva fara sa imi dau seama, viata mi s-a schimbat, prioritatile sunt altele. Lucruri care altadata ma consumau, acum nu mi se mai par importante. In schimb ma preocupa alimentele bio, conduc mai incet, ma afecteaza mult mai tare un film, un accident in trafic, o problema de sanatate a cuiva. Mereu ma gandesc ca acum trebuie sa am mare grija de mine ca sa pot avea grija de fetita mea. Nu ma gandeam la treaba asta pana acum. Nu ma gandeam asa la viitor.

Bebele schimba multe. Iti completeaza viata, te implineste ca femeie, iti ofera dragoste neconditionat. Tocmai ai adus pe lume a doua persoana care te va iubi indiferent de ce vei face, cat de bine vei face, care nu te va judeca, care te va urma, care te va astepta mereu sa ajungi acasa. Prima e mama ta.

Rasul bebelusului meu este cel mai frumos cantec! Nu am auzit unul mai frumoas. Ganguritul ei mi se pare ca formeaza cele mai curate cuvinte. Spuneam pana acum ca imi place mirosul de iarba proaspat taiata... Nu exista miros mai frumos decat cel al Emmei! Imi tresarea inima cand ma apuca sotul de mana. E...acum sa vezi cum e cand ma strange junioara cu degetelele ei mici. Ma bucuram cand imi zambea o persoana draga din jurul meu... De 4 luni mi se tot inmoaie picioarele, cand, de bucurie ca ma vede dimineata, fetita mea imi zambeste cu gura, cu ochii, cu mainile. E cel mai frumos zambet. Nu am vazut unul mai frumos. Este atat de fragila, de mica, de inocenta, de vesela, de curioasa, de iubitoare, de prietenoasa. Este minunata!

Vrei sa ai o viata mai frumoasa? Fa un copil! Nu va fi tocmai simplu la inceput, va fi chiar foarte greu uneori, insa vei avea o viata frumoasa! Mult mai frumoasa. O viata cu zile si nopti care vor zbura si vor lasa in urma doar amintiri placute!






..... Si tot cred  ca nu am putut scrie ceea ce simt gandindu-ma la copilul meu.....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu